Proponujemy Państwu wykorzystywane do konstrukcji przekładni kątowych niezwykle wytrzymałe i precyzyjnie wykonane koła stożkowe. Stworzone są z gatunkowej stali C43 PN-73/H-84026. Przekłada się to na możliwość zastosowania ich w nawet najbardziej eksploatowanych urządzeniach, w których zachodzą wysokie temperatury pracy oraz zawrotne prędkości obrotowe.
Nasze produkty stalowe sprzedawane są w zestawach zawierających dwie sztuki. Doskonale sprawdzają się w przekładniach o przełożeniach od 1:1 do 1:4. Wyróżniają się twardością sięgającą 10-15 HRC, co pozwala kołom stożkowym być nadzwyczaj odpornymi na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.
Z kolei kąt przyporu sięga dwudziestu stopni, a moduły występują w kilku wariantach – od M1 do nawet M5.
Oferowane przez firmę Ozdowski koła stożkowe fenomenalnie sprawdzają się między innymi w przekładniach z zamontowanym adapterem lub silnikiem, miniaturowych typu L lub LC, czy też stożkowych V. Sprzęt oparty na naszych produktach wykorzystywany jest między innymi do prac pomiarowych i kontrolnych.
Koła stożkowe służą do konstrukcji przekładni kątowych.
Posiadamy zestawy kół umożliwiające zrobienie przekładni od 1:1 do 1:4.
Koła dostarczamy w parach.
- Gatunek stali: C43 PN-73/H-84026
- Twardość: 10-15 HRC
- Kąt przyporu: 20°
- Występujące moduły: od M1 do M5
Gdzie stosowane są koła stożkowe?
Koła stożkowe są stosowane wszędzie tam, gdzie moc przekazywana jest na przekładniach kątowych. Zębate przekładnie o prostopadłych osiach znajdują natomiast szerokie zastosowanie w licznych branżach. Pierwszym skojarzeniem, które przychodzi na myśl w związku z kołami stożkowymi, jest przeważnie motoryzacja, warto jednak podkreślić, że rozwiązania tego typu usprawniają działanie wielu innych maszyn. Koła stożkowe stosowane są na przykład w przemyśle lotniczym oraz okrętowym. Stanowią także kluczowy element mechanizmów koparek kołowych oraz pogłębiarek. Trzeba również dodać, że koła stożkowe używane są również przy budowie pociągów.
Typy kół stożkowych
Pośród kół stożkowych możemy wyróżnić trzy typy. Mamy zatem koła stożkowe hipoidalne, proste, oraz spiralne. W wypadku pierwszego typu powierzchnie podziałowe cechują się hiperbolicznym kształtem. Koła spiralne są natomiast wyposażone w zakrzywione zęby, co ułatwia płynny i efektywny kontakt elementów mechanizmu. Koła stożkowe proste charakteryzują się natomiast faktem, że ich zęby zwężają się ku środkowi.