Łańcuch calowy

rozbieralne

Łańcuchy rozbieralne calowe

Łańcuch MIN U.T.S. Waga Wymiary mm Dostępne typy
P D L A B C E F G
X-228 27 2.8 50.8 6.4 29.0 18.0 9.4 12.0 7.9     X
348 110 3.3 76.6 12.7 45.0 28 13.0 15.5 13.5 41 10.4 R X S
400 220 4.8 101.6 15.8 57.0 36 16.0 25.0 17.5 58 12.0
458 220 4.8 102.4 15.8 57.0 36 16.0 25.0 17.5 58 12.0
468 320 11.2 102.4 19.1 81.0 48 29.5 41.3 22.0 40 16.0
658 220 3.9 153.2 15.8 57.0 36 16.0 25.0 25.0 58 12.0 R
678 380 10.0 153.2 22.2 77.0 51 21.0 32.5 17.5 87 18.0 R X S
698 510 17.0 153.2 28.4 95.0 64 25.4 39.0 32.0 60 22.2 R
998 605 13.4 229.4 28.4 98.0 64 25.4 39.1 32 135 22.2

Łańcuchy rozbieralne metryczne

Łańcuch MIN U.T.S. Waga Wymiary mm Dostępne typy
P D L A B C E
XT 100 210 4.5 100 16 57 37 16 25 17.4 X
80 110 3.8 80 13 48 29 12 20 14.5
CC100 210 4.5 100 16 57 37 16 25 17.4 R
80H 250 4.0 80 18.4 73 42 20 32 19
160 380 10.0 160 22 77 50.8 20 33.5 25.4
XT160 410 14.0 160 24 78 54 20 34.5 25.4

W naszej ofercie znajdą Państwo wysokiej jakości łańcuchy. Łańcuch calowy to element konstrukcji rozmaitych typów mechanizmów. Pierwsze skojarzenie, które nasuwa się na myśl w związku z łańcuchem, to oczywiście rower. Warto jednak podkreślić, że oprócz rowerów, motorowerów i motocykli, łańcuchy znajdują zastosowanie również przy budowie mechanizmu rozrządu w niektórych typach aut, przede wszystkim zaś stanowią niezwykle istotny komponent przy konstruowaniu specjalistycznych maszyn przemysłowych. Przez wzgląd na fakt, że łańcuch calowy jest elementem wystawionym na działanie dużych sił, ważne, by był wykonany z odpornych i wytrzymałych materiałów.

Łańcuch calowy – wytrzymałość

Badając wytrzymałość łańcucha calowego, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim dwa parametry – obciążalność oraz poślizg.  Najogólniej rzecz ujmując – obciążalność to zdolność łańcucha na przyjęcie określonych nacisków na przegubach. Ten sam parametr znajduje odzwierciedlenie w wytrzymałości na naprężenia, z którymi mamy do czynienia podczas rozciągania. Jeśli zaś chodzi o poślizg, łańcuchy są go praktycznie pozbawione. Z tego też względu energia przenoszona na przekładnie wiąże się z występowaniem silnego tarcia, które w konsekwencji zużywa łańcuch calowy.

Zalety łańcucha calowego

Łańcuch calowy to rodzaj przekładni charakteryzujący się licznymi zaletami. Najważniejsza z nich to wspomniany już brak poślizgu. Mały poślizg wpływa co prawda na szybsze zużywanie się mechanizmu, ale jest też gwarantem stałego przełożenia i sprawności w działaniu. Łańcuchy wygrywają też z przekładniami pasowymi, jeśli chodzi o moment rozruchu. Z racji wspomnianych już właściwości jest bowiem zbędne, by łańcuch musiał być wstępnie mocno napięty, by przekazać dalej siłę. Łańcuchy calowe produkowane są z różnych materiałów, by wspomnieć stal kwasoodporną, niklowaną, nierdzewną oraz stal hartowaną. Wysoka jakość surowców połączona ze sprawdzonymi metodami obróbki sprawia, że łańcuchy wykazują się odpornością na pracę w wysokich temperaturach, ale też w środowisku wilgotnym, zakwaszonym, czy wystawionym na działanie promieni UV.

Na marginesie dodać można, że rozwiązania oparte o łańcuch calowy mają też pewne mankamenty, a jedną z większych wad łańcuchów jest fakt, że przekładnie tego typu nie pracują zbyt cicho.